اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

پیگیری سوژه مردم: انتقال آب دریای خزر به سمنان

فارس من| رستمیان: موافق انتقال آب دریای خزر هستم/ برخی مخالفت‌ها کارشناسی نیست

نماینده سابق مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه موافق انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران است، برخی مخالفت‌ها را با این طرح کارشناسی نمی‌داند.

فارس من| رستمیان: موافق انتقال آب دریای خزر هستم/ برخی مخالفت‌ها کارشناسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، به دنبال ثبت سوژه‌ای با عنوان «پیگیری انتقال آب دریای خزر به سمنان» در سامانه «فارس من»، خبرنگار فارس موضوع را پیگیری کرد.

به دنبال سفر ریاست جمهوری به سمنان در سیزدهم آذرماه و طرح موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان به‌عنوان مطالبه اصلی مردم استان، حجت‌الاسلام حسن روحانی اعلام کرد که اجرای این طرح از نظر دولت منعی ندارد.

عبدالرحمان رستمیان، نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره وضع کم‌آبی در استان سمنان اظهار کرد: کم‌آبی معضلی جدی در استان است و در صورت عدم توجه، به بحران تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این بخش به اقدامات کارشناسی و اساسی نیاز داریم و عزم ملی نیاز است؛ وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط‌زیست باید پای کار بیایند.

نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است، تصریح کرد: جنبه سیاسی این مخالفت‌ها پررنگ‌تر شده است؛ در صورتی که باید کارشناسی باشد. برخی‌ها در این رابطه صحبت می‌کنند که کارشناس این کار نیستند و باید با توجه به شرایط موجود، بررسی طرح در بستر کارشناسی انجام شود.

رستمیان با تأکید بر اینکه مردم استان سمنان در برخی مناطق با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند، اضافه کرد: وظیفه دولت‌ها، رفع این نیاز اساسی مردم است؛ این قبیل طرح‌ها باید در بستر کارشناسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از سرشاخه‌ها به دریا وارد می‌شود؛ در صورتی که آب شیرین است، گفت: طرح انتقال آب دریای خزر شدنی است و تأمین خیلی از نیازها را انجام می‌دهد.

نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیلی از کشورها آب دریاها را با تکنولوژی‌های روز و جدید به آب شرب تبدیل می‌کنند، اضافه کرد: دولت‌ها تأمین نیاز مردم را انجام می‌دهند و درمجموع نظر موافق نسبت به انتقال آب خزر دارم.

رستمیان با تأکید بر اینکه این طرح باید مورد کارشناسی قرار گیرد، تصریح کرد: عواقب آن سنجیده شود و معایب طرح برطرف شود؛ باید دید با چه راه‌کارهایی معضلات زیست‌محیطی را می‌توان به حداقل رساند که با کمترین عوارض، بیشترین سود را ببریم.

وی تصریح کرد: از آب دریای خزر باید غیر از شرب در مصارف دیگر هم با بهره‌دهی مناسب استفاده شود.

نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را در نظر نگرفته‌ایم، افزود: در برخی موارد اگر تصمیم‌گیری شده روی آن فکری نشده است و مکانیسم‌های بلندمدت ما قوی نیست. گاهی افراد تصمیم می‌گیرند و برنامه از قبل شکل گرفته و طراحی‌شده نیست؛ اما درباره این طرح فکر شده است.

رستمیان با اشاره به اینکه باید از سرچشمه‌ها آب بگیریم، تصریح کرد: حتی برخی از کشورهای خلیج فارس از این مدل مکانیسم‌ها استفاده می‌کنند و از دریای خزر هم برخی کشورهای همسایه به این شکل آب می‌گیرند و با بستر کارشناسی، کمترین عارضه و بیشترین سود را می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از روستاها با مشکل جدی کم‌آبی مواجه هستند، اضافه کرد: اگر به آینده فکر نکنیم، با بحران‌های زیادی مواجه می‌شویم. مدیریت بر بحران‌ها خیلی سخت است ولی الآن مدیریت و پیشگیری را می‌توان انجام داد.

نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه زودتر باید طرح برنامه‌ریزی‌شده را اجرایی کنیم، اظهار کرد: به‌سرعت باید رفع مشکل کنیم تا دچار بحران در آینده نشویم.

انتهای پیام/75035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول